aldrig mer!!

Vi gav oss ut till familia igår ändå..vilket jag ångrar, det va den värsta bussresan ever! När vi stod på stationen så öste där in en massa folk på bussen som egentligen skulle ha tagit tåget men eftersom att vädret va som det va så gick inte tågen. (vilket inte bussen heller skulle gjort, enligt mig) Alla sätena blev fullsmockade och det stod hur många folk som helst upp.. där va säkert 30pers för mycket. Och då tänker jag, hur fan kan en busschaufför ta in så mycket folk i en buss & speciellt när det är sånt jäkla väder?!
En tjej som hoppa på bussen sa såhär till chauffören "du kör väll försiktigt? jag är rädd" Oh herregud, inte bara jag som höll på att skita i byxan. Jag satt på helspänn hela vägen, det hoppa & guppa & blåste som fan.. sen hör jag en tant som stod med sin röv i mitt hue typ & snacka i telefon "ja, vi får se när jag är hemma, om bussen inte kör av vägen" oooh gud ännu en som heller inte riktigt lita på att vi skulle komma fram levandes. Det kändes inte bra när hon sa så, haha! Vägen precis innan man kommer in i hyllinge va helt övertäckt av snödrivor så chauffören fick köra rätt fort för att komma igenom. Men vi klara oss!
När vi skulle hem ringde jag till mamma så hon kom och hämta oss :) Hon ville heller inte att vi skulle åka buss i det vädret. Tack mamma för du är så snäll! Du är bäst♥ När vi körde på motorvägen hem kunde vi bara köra i typ 40-50.. och vi såg två lastbilar som hade kört av vägen. Jag är kanske mesig när det gäller sånt men jag verkligen hatar att åka buss eller bil när det är sånt väder, haha!

Jag handla iaf en fin vit stickad tröja på cassels för 99kr :) Rea och allt ;) haha!


Kommentarer
Postat av: Mamma..

Ja du min höna..ni två e härliga;) Inte första gången man fått rycka ut o "rädda" er i snöoväder;) Puss<3

2010-02-03 @ 11:55:16
Postat av: cassie

fyfan vad hemskt! hade fått panik ;o sägs att det ska vara snö och skit tills mars :(

2010-02-03 @ 22:25:29
URL: http://cassaandrahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0